К вопросу экономического значения рекламных инструментов

В рамках настоящей статьи автором раскрывается вопрос экономического значения рекламных инструментов на рекламном рынке. В статье обозначены категории маркетинговых механизмов воздействия на потребителей. Автором определена эффективность определённых рекламных методов по типам компаний. В результате проведенного исследования автор приходит к выводу о том, что использование различных рекламных инструментов компаниями зависит от того типа бизнеса, к которому они принадлежат. Также проведено сравнение средних долей рекламных инструментов у компаний различных типов бизнеса. Результаты анализа подтвердили выводы зарубежных исследователей, что тип бизнеса и сектор, в котором работают компании, значимо взаимосвязаны с рекламным бюджетом и его распределением по различным рекламным инструментам.

To the question of economic importance of advertising tools

Within the present article the author the question of economic value of advertising tools in the advertising market reveals. In article categories of marketing mechanisms of impact on consumers are designated. The author is determined efficiency of certain advertising methods by types of the companies. As a result of the conducted research the author comes to a conclusion that use of various advertising tools by the companies depends on that type of business to which they belong. Comparison of average shares of advertising tools at the companies of various types of business is carried also out. Results of the analysis have confirmed conclusions of foreign researchers that the type of business and the sector in which the companies work are significantly interconnected with the advertising budget and its distribution for various advertising tools.

Authors
Journal
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Ставролит
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
279-282
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples ' Friendship University of Russia
Keywords
реклама; маркетинг; рекламные инструменты; бизнес-реклама; типы рекламы; рекламный бюджет; advertising; marketing; advertising tools; business advertising; advertising types; Advertising Budget
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52012/
Share

Other records