The article is devoted to possibilities of using electronic courses based on the MOODLE platform in teaching English. The aim of the research is to study the effectiveness of electronic courses in teaching a foreign language. The objectives of the research are to find out and study the peculiarities of teaching a foreign language with the help of MOODLE platform, to develop a system of exercises and activities for an achievement test. The hypothesis of the research: electronic courses as an additional educational resource enable students to realize their potential as well as increase their motivation and autonomy. The research methods include theoretical analysis, selection, systematization and practical testing of exercises as well as data analysis. The result of the research: the MOODLE-based electronic courses used as an additional educational tool proved to be an effective means of teaching a foreign language, which confirms our hypothesis. The authors describe their experience of using lecture and seminar courses in teaching students of RUDN University.
Статья посвящена возможностям использования электронных курсов, созданных на платформе MOODLE, при обучении английскому языку. Цель исследования - изучить эффективность электронных курсов при обучении иностранному языку. Задачи исследования: выявить и исследовать особенности обучения иностранному языку на платформе MOODLE; разработать систему упражнений и приемов для проверки усвоения теоретического материала, представленного в курсе. Гипотеза исследования: электронные курсы, используемые в качестве дополнительного образовательного ресурса, позволяют наиболее полно реализовать потенциал обучающегося, а также повысить его мотивацию и самостоятельность. Методы - теоретический анализ, отбор, систематизация и апробация упражнений, обработка результатов исследования. Результат исследования: электронные курсы на платформе MOODLE, используемые в качестве дополнительного образовательного инструмента, являются эффективным средством обучения иностранному языку, что подтверждает нашу гипотезу. В статье приводится опыт использования лекционного и практического электронных курсов при обучении студентов Российского университета дружбы народов (РУДН).