МОНИТОРИНГ ДЕФОРМАЦИЙ ЗДАНИЯ ГЕОДЕЗИЧЕСКИМИ МЕТОДАМИ ПРИ РЕКОНСТРУКЦИИ ЕГО ФУНДАМЕНТА

В статье анализируются результаты геодезического мониторинга несущих конструкций здания в период работ по усилению его фундаментов. Рассмотрена методика работ, обоснована требуемая точность геодезических измерений. По результатам геодезического мониторинга установлены количественные и качественные характеристики деформаций несущих конструкций здания. Показано, что в результате проведенных работ по укреплению грунтов деформационные процессы в основании фундаментов здания были стабилизированы.

DEFORMATION MONITORING OF BUILDINGS SURVEYING METHODS AT RECONSTRUCTION OF ITS FOUNDATION

The article analyzes the results of geodetic monitoring of bearing structures of the building during the work on strengthening its foundations. The technique works reasonably required accuracy of geodetic measurements. As a result of geodetic monitoring established quantitative and qualitative characteristics of the strain of bearing structures of the building. It is shown that as a result of works to strengthen the soil deformation processes at the base of the foundations of the building were stabilized.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
84-90
Status
Published
Year
2016
Organizations
  • 1 Peoples' friendship university of russia
  • 2 Moscow state university of civil engineering (national research university)
Keywords
геодезия; мониторинг; monitoring; деформации; deformation; грунты; soils; обследование; inspection; реконструкция; reconstruction; фундамент; здание; surveying; foundation building
Date of creation
29.05.2019
Date of change
29.05.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37407/
Share

Other records

Shuvalov V.M., Komarova J.A., Golovataya O.V., Kenic O.
RUDN Journal of Engineering Researches. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2016. P. 98-104