Условия развития языковой личности студента-лингвиста на завершающем этапе изучения французского языка как второго иностранного

В статье рассматриваются условия развития языковой личности студента. Языковая личность включает в себя лингвистические и экстралингвистические факторы, в которых отражена картина мира. Для достижения высоких результатов коммуникативного развития личности важно основываться на социальной природе языка, его коммуникативной функции, которая является необходимой в социализации языковой личности человека.

TERMS AND CONDITIONS OF THE DEVELOPMENT OF THE STUDENT’S LINGUISTIC PERSONA AT THE FINAL STAGE OF THE STUDY OF FRENCH AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE

In this article terms and conditions of the development of a student’s linguistic persona are discussed. The linguistic persona includes is comprised of linguistic and extralinguistic factors, which reflect the worldview. In order to achieve high results in person’s communicative development it is important to take base on the social language nature and its communicative function, which is necessary for the socialization of the human linguistic persona.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
124-130
Status
Published
Department
INSTITUTE OF FOREIGN LANGUAGES
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
языковая личность; коммуникативные способности; билингвизм; языковое сознание; языковые способности; лингвокогнитивная картина мира; социальная природа языка; уровни развития языковой личности; linguistic persona; communication skills; bilingualism; linguistic consciousness; language skills; linguocognitive worldview; social language nature; language persona development levels
Date of creation
30.10.2018
Date of change
30.03.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/35316/
Share

Other records

Аванесов А.М.
Голова и шея. Российское издание. Журнал Общероссийской общественной организации "Федерация специалистов по лечению заболеваний головы и шеи". 2017. P. 94-94