Смысл и цель университетского образования в творчестве С.И. Гессена

Рассматривается взаимовлияние философии и педагогики на примере творчества С.С. Гессена (1887-1950), который развивал идеи философской педагогики, основанной на принципах метафизики нравственности и персонализма в рамках своей концепции университетского образования

SIGNIFICANCE AND PURPOSE OF UNIVERSITY EDUCATION IN S. HESSEN’S CREATIVITY

In the article investigates interaction of philosophy and pedagogy on the example of S. Hessen’s (1887-1950) creativity. He developed the ideas of philosophical pedagogy, based on principles of metaphysics of morality and personalism in the realm of his conception university education.

Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
118-122
Status
Published
Year
2016
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
философия образования; философская педагогика; метафизика нравственности; персонализм; университетское образование; концепция университета; philosophy of education; philosophical pedagogy; metaphysics of morality; personalism university education; concept of university
Share

Other records

Каминская Э.А.
Высшая школа: опыт, проблемы, перспективы: материалы IX Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 21–22 апреля 2016 г.: в 2 ч. Ч. 1. РУДН. 2016. P. 560-563