"Великая сила аргумента": из опыта подготовки мастер-класса по риторике

Статья является эмпирическим исследованием, которое посвящено обучению студентов медицинских специальностей аргументирующей речи. Концепция автора заключается в том, что он определяет последовательность изучения данной темы в общем контексте раздела, изучающего коммуникативное качество логичность речи. В статье предлагается система заданий, направленных на формирование умений логичной убеждающей речи учащихся.

"THE GREAT STRENGTH OF ARGUMENT": THE EXPERIENCE OF PREPARING A MASTER CLASS ON RHETORIC

This paper is the empirical research, which focused on training medical students argue speech. The concept of the author is that it determines the sequence of study of this topic in the general context of this section, the student communicative speech quality consistency. The paper proposes a system of tasks aimed at creating a logical skills of persuasive speech of pupils.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
119-123
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
логичность речи; теория аргументации; риторический канон; аргументирующая речь; эффективное речевое воздействие; logic of speech; the theory of argumentation; rhetorical canon; it argues; the impact of effective speech
Date of creation
30.10.2018
Date of change
27.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/22239/
Share

Other records

Ахнина К.В., Куриленко В.Б.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 76-84