Интегративный подход при формировании учебной мотивации в контексте дифференцированного обучения русскому языку будущих врачей

Статья посвящена постановке проблемы формирования положительной мотивации студентов-медиков при обучении русскому языку и культуре речи на основе дифференцированного подхода, обеспечивающего учет разного уровня подготовки обучающихся.

INTEGRATIVE APPROACH TO THE EDUCATIONAL MOTIVATION SHAPING IN THE CONTEXT OF DIFFERENTIATED TEACHING RUSSIAN LANGUAGE TO FUTURE DOCTORS

This article is dedicated to the statement of the problem of positive motivation shaping in the system of teaching Russian language and speech culture on the basis of differentiated approach, which provides the reliance on different educational levels of students.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
12-17
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
мотив; мотивация; интерес; дифференцированный подход; интегративный подход; мотивы учебной деятельности; motive; motivation; interest; differentiated approach; integrative approach; motives of educational activity
Date of creation
30.10.2018
Date of change
27.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/22236/
Share

Other records

Арзуманова Р.А., Дрогова Г.М.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 7-11
Шаталова Л.С., Щербакова О.М.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 25-30