Обучение пунктуации иностранного языка (на примере испанского языка)

Статья посвящена изучению системы пунктуации на занятиях по иностранному языку. Несмотря на то, что пунктуация является неотъемлемой частью системы любого языка, она часто «остается за кадром» при изучении иностранного языка. В статье изложена суть проблемы, предлагаются к рассмотрению варианты включения пунктуации в материал уроков.

TEACHING PUNCTUATION OF A FOREIGN LANGUAGE

This article explores the teaching of punctuation in a foreign language class. Being an essential part of every language, punctuation is often omitted in foreign language teaching materials. In this article is explained the very core of the problem and are suggested some models of how can punctuation be included in the foreign language class materials.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
68-71
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
знаки препинания; пунктуация в испанском языке; орфография; письмо; чтение; punctuation marks; teaching foreign languages; writing; reading; orthography
Date of creation
30.10.2018
Date of change
26.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/22231/
Share

Other records

Соколова Н.В., Воробьёв В.В.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 70-75