Об изучении безличных предложений на занятиях по русскому языку как иностранному

Рассматриваются структурно-семантические особенности безличных предложений в русском языке и их использование в речи в сопоставлении с личными конструкциями, проводится подробный анализ их изучения на занятиях по РКИ на этапе довузовского образования.

TEACHING IMPERSONAL SENTENCES AT THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

This article deals with the main structural and semantic peculiarities of Russian impersonal sentences and their functioning in speech compared to the personal constructions. Detailed analysis of teaching these constructions at the lessons of Russian at the pre-university stage of education is offered.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
102-108
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
безличные предложения; субъект; предикат; коммуникация; языковая компетенция; impersonal sentences; subject; predicate; communication; linguistic competence
Date of creation
30.10.2018
Date of change
27.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/22143/
Share

Other records

Никитченко В.Е., Никитченко Д.В., Вемпер Л.И.
RUDN Journal of Agronomy and Animal Industries. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 69-76
Дронов В.В., Тряпельников А.В.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 190-198