Генезис нового контента в Интернет-пространстве: от "сарафанного радио" - к вирусному маркетингу

В статье рассказывается о характере взаимоотношений между субъектами среды Интернет на основе идеологии web 2.0, придавшей новый импульс вирусному маркетингу. Анализируется сила коммуникационного влияния онлайн среды как апробированного места для размещения бизнес-информации и индикатора проведения рекламных и репутационных кампаний.

Genesis of a new content in the interner space: from "word of mouth" to viral marketing

This article describes the nature of the relationship between the subjects of Internet environment based on the ideology web 2.0, to give new impetus to viral marketing. Analyzes the impact of online communication force protection as a proven place to organize business information and display of advertising and reputational campaigns.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
134-139
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
медийное киберпространство; SMM; троллинг в сети Интернет; оффтопы; вирусный шум и интенсивный вирус; жанровая специфика online среды; оптимизация каналов; media heavy сiberspace; SocialMediaMarketing; trolling the Internet; offtopic; viral information in the style of «Buzz» and «Incentivized viral»; genre specificity; choice of optimal channel
Share

Other records