Лингводидактический аспект обучения научному стилю речи в методике преподавания РКИ

Статья посвящена проблемам овладения научным и официально-деловым стилем русского языка иностранными учащимися. Приводятся примеры некоторых типичных ошибок в речи иностранных учащихся, даются рекомендации по их преодолению.

THE TEACHING SCIENTIFIC STYLE OF IN THE METHODOLOGY OF RUSSIAN TEACHING AS FOREIGN LANGUAGE: THE LANGUAGE EDUCATION ASPECT

The article is devoted to the actual problems of mastering the rules of professional language by foreign students. This article presents some typical steady mistakes that foreign students make, gives recommendations about their overcoming.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
134-138
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
норма; литературный язык; стилистика; методика преподавания РКИ; лексико-грамматические конструкции; профессиональная направленность; norm; standard language; stylistics; methodology of Russian teaching as foreign language; lexical and grammatical constructions; professional orientation
Share

Other records

Козловская Е.С.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2014. P. 55-62
Балыхина Т.М., Нетесина М.С.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2014. P. 7-12