Цель исследования: анализ стратегий формирования имиджа властей Краснодарского края в современных медиапространствах и оценка их влияния на общественное восприятие. Задачи: изучение используемых медиастратегий, анализ восприятия их эффективности в обществе, определение влияния локальных медиаресурсов. Гипотеза: эффективные медиастратегии помогают повысить доверие общества к региональным властям. Методы: контент-анализ СМИ, опросы населения, интервью с экспертами. Результаты показали, что эмоционально положительные медиарепрезентации повышают уровень общественного доверия, однако необходимы более интерактивные коммуникационные подходы для лучшего взаимодействия с молодежной аудиторией.
The purpose of the study is to analyze strategies for shaping the image of the Krasnodar Territory authorities in modern media spaces and assess their impact on public perception. The objectives are to study the media strategies used. Analysis of the perception of their effectiveness in society, to determine the impact of local media resources. The hypothesis is the assumption that effective media strategies help to increase public confidence in regional authorities. The research methods include media content analysis, public surveys, and interviews with experts. The results showed that emotionally positive media presentations increase the level of public trust, but more interactive communication approaches are needed to better interact with the youth audience.