Инновационные подходы и критерии оценивания программ повышения квалификации педагогов-русистов

Преподавание РКИ в современных условиях - условиях полиэтничной среды - требует от педагога-русиста новых, инновационных подходов как к содержательной части обучения, так и к выбору образовательных технологий, эффективных методов преподавания, установлению диагностики уровня владения русским языком как иностранным.

INNOVATIVE APPROACHES AND CRITERIA OF ESTIMATION OF PROGRAMS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS SPECIALISTS IN RUSSIAN PHILOLOGY

Teaching Russian as a foreign language in modern terms - conditions of the multiethnic environment - demands from the teacher specialist in Russian philology of new, innovative approaches both to substantial part of training, and to a choice of educational technologies, effective methods of teaching, establishment of diagnostics of level of proficiency in Russian as foreign.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
13-17
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
инновации; инновационные подходы; программы повышения квалификации; оценка эффективности; эффективность программы; критерии оценивания; innovations; innovative approaches; programs of professional development; efficiency assessment; efficiency of the program; criteria of estimation
Date of creation
22.10.2018
Date of change
27.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/16651/
Share

Other records

Цколия К.Р.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2014. P. 173-178