В течение последних лет модульный подход к преподаванию языка приобрел широкую популярность; при этом предлагается структурированная, но гибкая основа как для педагогов, так и для учащихся. В статье автором рассматривается внедрение такого формата в контексте обучения китайскому языку, подчёркивается его потенциал для повышения вовлеченности, удержания, заинтересованности, мотивации. Анализируя ключевые компоненты, теоретические основы, обсуждая нюансы практического применения, статья ориентирована на то, чтобы внести вклад в продолжающийся дискурс об эффективной языковой педагогике.
In recent years, the modular approach to language teaching has gained widespread popularity; at the same time, a structured but flexible framework is offered for both teachers and students. In the article, the author examines the introduction of such a format in the context of teaching Chinese, emphasizing its potential to increase engagement, retention, interest, motivation. Analyzing the key components, theoretical foundations, and discussing the nuances of practical application, the article aims to contribute to the ongoing discourse on effective language pedagogy.