ПРОДАКТ-ПЛЕЙСМЕНТ ПРОИСХОЖДЕНИЕ И ЭВОЛЮЦИЯ

В статье рассмотрим происхождение и эволюцию продакт-плейсмент. В современном английском слово "product placement" крайне просто в переводе: "размещение продукта". Для краткости рекламщики, маркетологи, киношники и литераторы обозначают его аббревиатурой "PP". Однако не всё так легко с пониманием этого явления. По своей сути являющимся хитрым методом скрытой рекламы и манипулирования покупательскими предпочтениями массовой аудитории зрителей.

In the article, we will consider the origin and evolution of product placement. In modern English, the word "product placement" is extremely simple in translation: "product placement". For brevity, advertisers, marketers, filmmakers and writers refer to it by the abbreviation "PP". However, not everything is so easy with understanding this phenomenon. At its core, it is a cunning method of hidden advertising and manipulation of consumer preferences of a mass audience of viewers.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Сибирская академическая книга"
Number of issue
20-6
Language
Russian
Pages
37-40
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
product placement; integration types; television; продакт плейсмент; виды интеграций; телевидение
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157177/
Share

Other records