ЛИНГВОПРАГМАТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ЭМОЦИОНАЛЬНО-ОЦЕНОЧНОЙ ЛЕКСИКИ В БИЗНЕС КОММУНИКАЦИИ (НА ПРИМЕРЕ ЮЖНО-АФРИКАНСКОГО НАЦИОНАЛЬНОГО ВАРИАНТА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА)

В данной статье ведется исследование прагматических аспектов эмоционально-оценочной лексики, функционирующей в рамках бизнес коммуникации. Материалом для исследования послужили записи переговоров крупнейших Южно-Африканских компаний. На основе данных полученных в ходе анализа текстов, исследование проливает свет на влияние эмоционально-оценочной лексики на ход и результаты делового общения.

This article investigates the pragmatic aspects of emotional and evaluative lexis functioning within the framework of business communication. The materials for the study are the recordings of negotiations between the largest South African companies. Based on the data obtained during the analysis of the texts, the study sheds light on the influence of emotional and evaluative lexis on the course and the results of business communication.

Conference proceedings
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Актуальность.РФ"
Language
Russian
Pages
239-242
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов имени Патриса Лумумбы
Keywords
лингвопрагматика; лингвистика; прагматика; бизнес коммуникация; linguopragmatics; linguistics; pragmatics; business communication
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157157/
Share

Other records