РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ ЭМОТИВНЫХ КОМПЛЕКСОВ В ИСПАНСКИХ ТВ-ШОУ

В современном медиа-пространстве телевизионные шоу являются неотъемлемой частью жизни и досуга людей. Телепередачи активно влияют на общественное мнение, культурные тенденции и эмоциональное состояние зрителей. С точки зрения лингвистики, анализ репрезентации эмотивных комплексов в испанских телешоу позволяет получить ценные сведения о том, как язык используется для передачи эмоций, культурных нюансов и общественных ценностей. Цель данной статьи - изучить, как эмотивные комплексы представлены в испанских телешоу. Для исследования были выбраны наиболее популярные в Испании ТВ-программы разных форматов: реалити-шоу «Gran Hermano», музыкальная программа «La Voz», комедийное ток-шоу «El Intermedio», а также развлекательное шоу «Sálvame». Исследование знаменитых испанских телепередач в рамках выбранной темы становится ключом к пониманию того, как телевизионные программы могут влиять на восприятие и поведение аудитории.

In the modern mass media space, TV shows are an essential part of people's everyday life and recreation. Television programs actively influence public opinion, cultural trends and emotional state of viewers. From the perspective of linguistics and philology, analyzing the representation of emotive complexes in Spanish TV shows provides valuable insights into how language is used to convey emotions, cultural nuances, and societal values. The aim of this paper is to study how emotive complexes are represented in Spanish TV shows from a linguistic perspective. For this research were chosen the most popular in Spain TV programs of different formats: reality TV show "Gran Hermano", music program "La Voz", comedy talk show "El Intermedio", and entertainment show "Sálvame". The study of famous Spanish television shows within the chosen topic becomes a key to understanding how television programs can influence audience perception and behavior.

Language
Russian
Pages
164-166
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО "Российский университет дружбы народов"
Keywords
эмотивные комплексы; эмотивность; эмоциональные стратегии; эмотивная окраска; эмоциональный эффект; emotive complexes; emotionality; emotional strategies; emotive coloring; emotional effect
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157028/
Share

Other records