ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ ЛИЧНОСТИ СОВРЕМЕННЫХ СТУДЕНТОВ

С целью изучения психологических особенностей проблемы ценностных ориентаций в студенческой среде было проведено эмпирическое исследование, в котором приняли участие 40 студентов-психологов в возрасте 18-20 лет. Применялись методики диагностики, которые позволяют определить исходный уровень сформированности ценностных ориентаций личности студентов университета: М. Рокич «Ценностные ориентации»; А.А. Меграбян опросник «Эмпатия». Результаты входного этапа эксперимента свидетельствуют об актуальности проблемы, необходимости оптимизации ценностных ориентаций личности современных студентов, поскольку очевидно их несовершенство и деструктивные тенденции. Доказана необходимость организации работы по оптимизации психологических особенностей ценностных ориентаций личности современных студентов.

In order to examine the psychological specifics of the problem of value orientations in the student environment, an empirical study was conducted with the participation of 40 psychology students aged 18-20 years old. Diagnostic methods were used, which allow to determine the initial level of formation of value orientations of university students: M. Rokich "Value Orientations"; A.A. Megrabyan questionnaire "Empathy". The results of the input stage of the experiment testify to the relevance of the problem, the necessity to optimize the value orientations of the personality of modern students, as their imperfection and destructive tendencies are obvious. The necessity of work organization on optimization of psychological specifics of value orientations of modern students' personality has been proved.

Publisher
ООО "Цифра"
Number of issue
2
Language
Russian
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский Университет Дружбы Народов
Keywords
value; value orientations; empathy; student; ценность; ценностные ориентации; эмпатия; студент
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157023/
Share

Other records