ИСПАНСКИЙ МОДНЫЙ БРЕНДИНГ НА РАЗВИВАЮЩИХСЯ РЫНКАХ

в статье рассмотрены основные тренды развития глобальной fashion-индустрии. Дано определение понятию «брендинг». Приводится описание ключевых испанских модных брендов. Анализируются особенности испанского брендинга на развивающихся рынках. Раскрывается текущее состояние испанского модного брендинга на рынках России и Китая. Описываются прогнозы роста развивающихся рынков. Обосновывается необходимость закрепления испанских модных брендов на развивающихся рынках.

the article discusses the main trends in the development of the global fashion industry. A definition of the concept of “branding” is given. A description of key Spanish fashion brands is provided. The features of Spanish branding in emerging markets are analyzed. The current state of Spanish fashion branding in the Russian and Chinese markets is revealed. Describes growth forecasts for emerging markets. The need to consolidate Spanish fashion brands in emerging markets is substantiated.

Publisher
Олимп
Number of issue
1-2
Language
Russian
Pages
22-26
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
Spanish Fashion; fashion branding; emerging markets; international marketing; globalization of the fashion industry; cultural characteristics and marketing; export of Spanish fashion brands; Spanish style and brand identity; advertising strategies in emerging markets; испанская мода; брендирование в модной индустрии; развивающиеся рынки; международный маркетинг; глобализация модной индустрии; культурные особенности и маркетинг; экспорт испанских модных брендов; испанский стиль и идентичность бренда; рекламные стратегии на развивающихся рынках
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157015/
Share

Other records