ЯПОНСКАЯ ТРЭШ-РЕКЛАМА. КУЛЬТУРНЫЙ КОНТЕКСТ И ЖАНРОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ

В данной статье автор дал определение слову «трэш», выявил особенности японской культуры, которые привели к появлению заявленного феномена и особенности менталитета и культуры, на которые и которыми реклама взаимодействует с потребителем. Приведено деление рекламы на жанры.

In this article the author defined the word "thrash", identified the features of Japanese culture that led to the emergence of the claimed phenomenon and the features of mentality and culture on which and by which advertising interacts with the consumer. The division of advertising into genres is given.

Conference proceedings
Publisher
Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.)
Language
Russian
Pages
311-316
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 РУДН им. Патриса Лумумбы
Keywords
культура; социология; реклама; япония; классификация; culture; sociology; advertising; japan; classification
Date of creation
15.07.2024
Date of change
15.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/156883/
Share

Other records

Слепущенко И.С.
Молодежь и наука XXI века: актуальные теоретические исследования. 2024. P. 102-105