Технология блокчейн берёт начало в 2008 году, первой криптовалютой на её основе стал Биткойн. Позже, в 2012 году, появились первые NFT-токены, «Coloured coins» или «цветные монеты». С тем пор рынок блокчейна и криптопроектов вырос до показателя в 26,8 триллиона американских долларов. NFT используется компаниями в качестве инструмента для продвижения продукции на рынке и повышения узнаваемости бренда. Так даже самые консервативные организации показывают свою вовлечённость в мир технологий, привлекая платёжеспособную аудиторию. Возможности продвижения проектов, связанных с NFT, ограничены каналами коммуникаций и законодательствами разных стран. Рассмотрим особенности продвижения Web 3.0 (NFT) проектов с учётом этих особенностей.
Blockchain technology originated in 2008, with Bitcoin being the first cryptocurrency based on it. Later, in 2012, the first NFT tokens, known as "Coloured coins," were introduced. Since then, the blockchain and crypto projects market has grown to reach a value of 26.8 trillion US dollars. Companies use NFTs as a tool for promoting their products in the market and increasing brand recognition. Even the most conservative organizations demonstrate their involvement in the world of technology by attracting a paying audience. The promotion opportunities for NFT-related projects are limited by communication channels and legislation in different countries. Let us consider the peculiarities of promoting Web 3.0 (NFT) projects, taking these factors into account.