ТЬЮТОРСКАЯ МОДЕЛЬ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ В БРИТАНСКИХ УНИВЕРСИТЕТАХ И ВОЗМОЖНОСТИ ЕЕ ПРИМЕНЕНИЯ В ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ РОССИИ

В статье рассматриваются возможности применения британской тьюторской модели обучения студентов в условиях российской системы высшего образования.

THE TUTOR MODEL OF TEACHING STUDENTS AT BRITISH UNIVERSITIES AND THE POSSIBILITIES OF ITS APPLICATION IN HIGHER EDUCATION IN RUSSIA

The article examines the possibilities of applying the British tutor model of teaching students in the conditions of the Russian higher education system.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью «Международный институт перспективных исследований имени Ломоносова»
Language
Russian
Pages
5-7
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 RUDN named after Patrice Lumumba
Keywords
tutor training model; British Universities; Oxbridge; pedagogical model; pragmatic approach; coaching; higher education in Russia; тьюторская модель обучения; британские университеты; Оксбридж; педагогическая модель; прагматический подход; наставничество; высшее образование в России
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/155853/
Share

Other records