ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ТУРИЗМЕ

В данной статье предпринята попытка дать обзор применения мультимедийных технологий в туристской среде. Рассмотрены основные области применения мультимедиа в различных областях туризма, таких как туристский маркетинг, туристское образование, мультимедийные киоски, виртуальные музеи, виртуальные туры, видеоконференции и моделирование спроса на услуги космического туризма.

THE MAIN DIRECTIONS OF USING MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN TOURISM

This article attempts to give an overview of the use of multimedia technologies in the tourist environment. The main applications of multimedia in various fields of tourism, such as tourism marketing, tourism education, multimedia kiosks, virtual museums, virtual tours, video conferences and modeling of demand for space tourism services, are considered.

Publisher
Международный центр научного партнерства «Новая Наука» (ИП Ивановская И.И.)
Language
Russian
Pages
105-109
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
multimedia; tourism; multimedia kiosks; multimedia travel plans; mobile tourism guides; мультимедиа; туризм; мультимедийные киоски; мобильные туристские путеводители
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/155382/
Share

Other records