ФОРМИРОВАНИЕ ЧУВСТВЕННОГО ОПЫТА В ДОШКОЛЬНОМ ВОЗРАСТ

В статье описывается модель формирования ощущений у дошкольников. Рассматривается психический процесс, представляющий собой психическое отражение свойств и состояний внешней среды субъектом внутренних или внешних стимулов и раздражителей. Обращено внимание на особенности ощущений в дошкольном возрасте. Дается анализ различных точек зрения на классификацию ощущений и на основании этого разработано авторское представление о формировании чувственного опыта у дошкольников.

The article Describes a model of sensation formation in preschoolers. The mental process is considered, which is a mental reflection of the properties and states of the external environment by the subject of internal or external stimuli and stimuli. Attention is drawn to the peculiarities of sensations in preschool age. The analysis of various points of view on the classification of sensations is given and on the basis of this the author's idea of the formation of sensory experience in preschoolers is developed.

Publisher
Сиденко Александр Сергеевич
Number of issue
72
Language
Russian
Pages
544-549
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 РУДН
Keywords
sensory experience; model; preschoolers; cognitive process; feel; чувственный опыт; модель; дошкольники; познавательный процесс; ощущения
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/154798/
Share

Other records