PASSIVE HOUSE: FUTURE HOUSE OF VERY LOW ENERGY CONSUMPTION AND ECO-FRIENDLY

Passive house is standard of housing construction, which was started in Europe countries that has both the highest energy efficiency and environmentally friendly. This paper examines the importance of constructing the passive houses, the issues and priorities that need to be addressed to ensure the energy efficiency of buildings and sustainable building. Today, the Passive House Standard can be implemented in all kinds (types) of buildings almost anywhere around the world. In all climates and for all countries around the world, the goals of passive house are the same. As a result, the problem of building almost self-sufficient buildings (also known as Passive Houses) is well established.

Пассивный дом является стандартом жилищного строительства, которое было начато в странах Европы, которое имеет как самую высокую энергоэффективность, так и экологичность. В настоящем документе рассматривается важность строительства пассивных домов, вопросы и приоритеты, которые необходимо решить для обеспечения энергоэффективности зданий и устойчивого строительства. Сегодня стандарт пассивного дома может быть реализован во всех видах (типах) зданий практически в любой точке мира. Во всех климатических условиях и для всех стран мира цели пассивного дома одинаковы. В результате проблема строительства почти самодостаточных зданий (также известных как пассивные дома) хорошо известна.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Научно-издательский центр "Вестник науки"
Number of issue
4-2
Language
English
Pages
87-95
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
passive house; principles; climate; advantages and disadvantages; пассивный дом; принципы; климат; преимущества и недостатки
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/154602/
Share

Other records

Идимешев А.В.
Студенческий форум. Общество с ограниченной ответственностью "Международный центр науки и образования". 2022. P. 13-14