ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА КАК СПОСОБ КОММУНИКАТИВНОГО ВОЗДЕЙСТВИЯ В ИНТЕРНЕТ-РЕКЛАМЕ ЭПОХИ “WEB 2.0”

В статье анализируются рекламные тексты в социальных сетях на предмет наличия в них лингвистических средств коммуникативного воздействия, а также описывается влияние, которое оказывают найденные языковые средства выразительности на потенциальных потребителей в сети Интернет.

LINGUISTIC MEANS AS THE PRACTICE OF COMMUNICATIVE INFLUENCE IN THE INTERNET ADVERTISEMENTS OF “WEB 2.0” ERA

The article is devoted to the analysis of commercial texts in social media to determine the presence of linguistic means of communicative influence and describe the effect which the found expressive means exert on potential customers on the Internet.

Authors
Publisher
Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.)
Language
Russian
Pages
79-82
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Keywords
web 2.0; Internet advertisements; social media; expressive means; psycholinguistics; communicative influence; интернет-реклама; социальные сети; языковые средства выразительности; психолингвистика; коммуникативное воздействие
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/154556/
Share

Other records