ЦВЕТООБОЗНАЧЕНИЯ-НЕОЛОГИЗМЫ И ИХ РОЛЬ ВО ФРАНЦУЗСКОМ РЕКЛАМНОМ ТЕКСТЕ

Статья посвящена анализу цветовых обозначений-неологизмов во французском рекламном дискурсе. Были выявлены основные виды колоративов, определено где содержится наиболее широкое число новообразованных цветонаименований. Определено, что колоративы в рекламном дискурсе привлекают внимание, их основная функция - дать потенциальному потребителю представление об изысканности и уникальности товара, вызвать положительные ассоциации.

COLOR DESIGNATIONS-NEOLOGISMS AND THEIR ROLE IN THE FRENCH ADVERTISING TEXT

The article analyzes the color designations-neologisms in the French advertising discourse. The main types of colorings were identified, it was determined where the largest number of newly formed names of colors is contained. It is determined that coloratives in the advertising discourse attract attention, their main function is to give a potential consumer an idea of the sophistication and uniqueness of the product, to cause positive associations.

Authors
Publisher
Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.)
Language
Russian
Pages
215-217
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО «Российский Университет Дружбы Народов»
Keywords
color; advertising; color designation; colorative; functional significance; lexico-semantic field; цвет; реклама; цветообозначение; колоратив; функциональная значимость; лексико-семантическое поле
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/154444/
Share

Other records