ТИПОЛОГИЯ И ОЦЕНКА ЭФФЕКТИВНОСТИ ИЗБИРАТЕЛЬНЫХ СТРАТЕГИЙ

В статье рассматривается избирательная стратегия как важный инструмент избирательной кампании. Особое внимание уделено типологии избирательных стратегий, согласно которой выделяют имиджевую, социальную и политическую стратегии. Анализируется реализация стратегий в практике последних избирательных кампаний различного уровня. Делается вывод о том, что успех в избирательной стратегии зависит от всестороннего рассмотрения факторов, способных оказывать влияние на результативность выборов, прогнозирования возможных угроз и выявления наиболее сильных сторон кандидата.

The article considers the electoral strategy as an important tool of the election campaign. Special attention is paid to the typology of electoral strategies, according to which image, social and political strategies are distinguished. The implementation of strategies in the practice of recent election campaigns at various levels is analyzed. It is concluded that success in the electoral strategy depends on a comprehensive consideration of factors that can influence the effectiveness of elections, forecasting possible threats and identifying a candidate's strong points.

Publisher
Тихонова Жанна Сергеевна
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
10-18
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский Университет Дружбы Народов
Keywords
elections; election strategies; election campaign; electoral process; political marketing; political process; political struggle; political campaigning; typology of election strategies; image-making; выборы; избирательные стратегии; избирательная кампания; электоральный процесс; политический маркетинг; политический процесс; политическая борьба; политическая агитация; типология избирательных стратегий; имиджмейкинг
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/153902/
Share

Other records