НОВАЯ ГРАМОТНОСТЬ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ

В числе так называемых новых грамотностей, необходимых каждому современному человеку для преадаптации к жизни в условиях быстро меняющегося мира, авторами предлагается «грамотность устойчивого развития». Представлены данные эмпирических исследований по оценке степени изучения основных тем устойчивого развития в образовательных организациях различного вида и уровня, а также использования соответствующих педагогических технологий (как в Российской Федерации, так и в зарубежных странах).

NEW LITERACY FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Among “new literacies” that are necessary for the modern person to be preadopted to life in a rapidly changing world, the authors propose “sustainable development literacy”. The article presents data of empirical studies on the assessment of the degree of study of the main problems of sustainable development in educational organizations of various types and levels, as well as the application of appropriate pedagogical technologies (both in the Russian Federation and in foreign countries).

Authors
Publisher
Информационно-вычислительный центр Министерства финансов Республики Беларусь
Language
Russian
Pages
117-120
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Moscow State University
Keywords
new literacies; sustainable development literacy; pedagogical technologies; новые грамотности; грамотность устойчивого развития; педагогические технологии
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/153620/
Share

Other records

Dorokhina E.Yu., Kharchenko S.G.
Circular Economy: Recent Trends in Global Perspective. Springer Verlag. 2021. P. 309-327