ВЛИЯНИЕ АТРИБУТИВНОГО СТИЛЯ НА СТРАТЕГИЮ ПОВЕДЕНИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ В КОНФЛИКТЕ

В статье проанализирована проблема когнитивной детерминации делового взаимодействия преподавателей. Представлены результаты эмпирического исследования атрибутивного стиля как фактора выбора преподавателем стратегии поведения в конфликте.

ATTRIBUTION STYLE INFLUENCE ON THE TEACHERS STRATEGY OF BEHAVIOR IN CONFLICT

The problem of cognitive determination of the interaction in the staff of teachers is analyzed in the article. The results of an empirical study of the attributive style as a factor of teacher' choose of strategies of behavior in the conflict are presented.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
299-303
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
interaction in the staff of teachers; attributive style of personality; strategies in conflict; взаимодействие преподавателей; атрибутивный стиль личности; стратегии поведения в конфликте
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/153538/
Share

Other records