ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД К ОПРЕДЕЛЕНИЮ СУБСИНДРОМОВ СТРЕССА В РАМКАХ ИССЛЕДОВАНИЯ СТУДЕНТОВ БАКАЛАВРИАТА

В работе представлен анализ психофизиологического подхода в рамках рассмотрения субсиндромов стресса. Предполагается проведение эмпирического исследования, направленного на выявление актуального уровня стрессоустойчивости студентов первого курса. Так же, основываясь на полученных результатах, подразумевается обзор практических рекомендаций, направленный на приведение общего психологического состояния студентов к необходимому оптимуму.

PSYCHOPHYSIOLOGICAL APPROACH TO THE DEFINITION OF STRESS SUB-SYNDROMES IN THE FRAMEWORK OF THE STUDY OF UNDERGRADUATE STUDENTS

The paper presents an analysis of the psychophysiological approach within the framework of the consideration of stress sub-syndromes. It is supposed to conduct an empirical study aimed at identifying the current level of stress resistance of first-year students. Also, based on the results obtained, it implies a review of practical recommendations aimed at bringing the general psychological state of students to the required optimum.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Интернаука"
Language
Russian
Pages
88-92
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Peoples friendship university of Russia
Keywords
stress; subsyndrome; stress response; stress resistance; стресс; субсиндром; стресс-реакция; стрессоустойчивость
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/153316/
Share

Other records

Мартиросян Л.А.
МОЛОДЁЖЬ, НАУКА, ИННОВАЦИИ: АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ СОВРЕМЕННОСТИ. Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.). 2021. P. 59-62