СУГГЕСТИЯ В ТЕКСТАХ РЕКЛАМЫ ДЕТСКИХ ТОВАРОВ

В статье отражены результаты исследования, целью которого являлось изучение особенностей использования разнообразных лингвистических и стилистических средств речевого воздействия в текстах рекламы, направленных на детскую аудиторию. В исследовании рассматривались средства речевой манипуляции детской аудиторией, чьи психолингвистические особенности восприятия отличаются от взрослой аудитории.

SUGGESTION IN ADVERTISING TEXT OF CHILDREN GOODS

The article reflects the results of the research aimed at studying the features of using linguistic and stylistic means of speech influence in advertising texts designed for the children audience. The research examined the means of speech manipulation of the children audience, whose psycholinguistic perception features are different from the ones of the adult audience.

Authors
Publisher
Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.)
Language
Russian
Pages
110-113
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Keywords
advertising text; suggestion; influence; linguo-stylistic means; children audience; рекламный текст; суггестия; воздействие; лингвостилистические средства; детская аудитория
Share

Other records

Radeeva S.V., Neudachin D.A.
МЕДИЦИНА И ЗДРАВООХРАНЕНИЕ В СОВРЕМЕННОМ ОБЩЕСТВЕ. Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.). 2020. P. 25-27