РОЛЬ БРЕНДА В СОВРЕМЕННОЙ ЭКОНОМИКЕ

Целью настоящей статьи является анализ современных подходов к роли бренда в современной экономике. Выявлено, что бренд и брендинг значимы не только для коммерческих организаций, но и в таких сферах, как здравоохранение, образование, государственный сектор. Рассмотрена роль бренда территории и роль флагманских проектов в развитии территории.

The purpose of this article is to analyze modern approaches to the role of the brand in the modern economy. It was revealed that brand and branding are significant not only for commercial organizations, but also in such areas as healthcare, education, the public sector. The role of the brand of the territory and the role of flagship projects in the development of the territory are considered.

Publisher
Индивидуальный предприниматель Желева Ольга Викторовна
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
327-333
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский Университет Дружбы Народов
Keywords
бренд; брендинг; территориальное развитие; конкурентные бренды; brand; branding; territorial development; competitive brands
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152509/
Share

Other records