ОПРОС ПОТРЕБИТЕЛЕЙ КАК МЕТОД ДОКАЗАТЕЛЬСТВА НЕЭТИЧНОСТИ РЕКЛАМЫ

Статья посвящена рассмотрению метода опроса «рядовых потребителей» рекламы с целью доказывания её неэтичного характера. В ходе исследования была изучена практика ФАС по делам, связанным с несоответствием рекламы ч. 6 ст. 5 ФЗ «О рекламе». Анализпоказал противоречивый характер оценкирезультатов опроса правоприменителем.

STUDYING THE CONSUMERS'S OPINION AS A PROOF OF UNACCEPTABILITY OF ADVERTISING

The article is devoted to the consideration of survey method of "ordinary consumers of advertising", which is used to prove the unacceptable nature of advertising. The Federal Antimonopoly Service practice in cases of advertising mismatch p. 6, a. 5 Federal Law "On Advertising" was used. There were contradictions in how the court evaluates the results of the survey.

Authors
Publisher
Голопристанський міськрайонний центр зайнятості = Голопристанский районный центр занятости
Number of issue
10-10
Language
Russian
Pages
56-57
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
реклама; неэтичная реклама; опрос; специальные знания; судебная практика; advertising; unethical advertising; survey; special knowledge; arbitrage practice
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152417/
Share

Other records