РИТОРИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ УПОТРЕБЛЕНИЯ ФРАЗЕОЛОГИЗМОВ В РАМКАХ ДЕЛОВОГО ДИСКУРСА АНГЛОЯЗЫЧНЫХ КОНФЕРЕНЦ-ВЫСТУПЛЕНИЙ

Статья раскрывает содержание понятия «деловой дискурс конференц-выступлений» с точки зрения употребления фразеологических единиц, что представляется особенно актуальным в области профессиональной коммуникации. Исследование риторических особенностей употребления фразеологизмов в деловом дискурсе конференц-выступлений создает необходимые теоретические предпосылки как для адекватной и разнообразной передачи информации сторонами делового взаимодействия, так и для разработки дальнейших эффективных технологий речевого поведения. Основное внимание автор акцентирует на критическом анализе фразеологических единиц с целью выявления типичных особенностей их употребления ораторами на международных конференциях.

RHETORICAL FEATURES OF PHRASEOLOGICAL UNITS USAGE IN THE BUSINESS DISCOURSE OF ENGLISH CONFERENCE SPEECHES

The article reveals the content of the “business discourse of conference speeches” notion in terms of phraseological units usage as it is especially relevant in the professional communication field. The study of rhetorical features of phraseological units usage in the business discourse of English conference speeches creates the necessary theoretical prerequisites foradequate and diverse information transfer by sides of business interaction, as well as for developing further effective speech technologies. The author focuses on the critical analysis of phraseological units in order to identify typical features of their usage by speakers at international conferences.

Authors
Publisher
Всяких Максим Владимирович
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
83-98
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
business discourse; public communication; rhetoric of public business discourse; business discourse of public speaking; discourse of international conference speeches; the use of phraseological units in public speaking
Share

Other records