РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ СОЦИАЛЬНОЙ ДИФФЕРЕНЦИАЦИИ ЯЗЫКА НА ОСНОВЕ АНГЛОЯЗЫЧНЫХ ПУБЛИЦИСТИЧЕСКИХ ТЕКСТОВ

В статье рассматривается, каким образом ориентированность на разную целевую аудиторию находит отражение в англоязычном публицистическом тексте.

REPRESENTATION OF SOCIAL DIFFERENTIATION OF THE LANGUAGE IN ENGLISH PUBLICISTIC TEXTS

The article considers how the target audience influences the language of English publicistic texts.

Authors
Publisher
Всяких Максим Владимирович
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
5-19
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
социальная дифференциация; целевая аудитория; сми; публицистический текст; публицистический стиль; социальный статус; social differentiation; target audience; mass media; publicistic text; publicistic style; social status
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152290/
Share

Other records