On the legal and social status of a teacher

The development and implementation of a set of measures for social and legal activities aimed at improving the social status of a teacher, the formation of a respectful attitude on the part of society towards the professional activities of a teacher, including at the municipal, regional and federal levels, becomes an important element of the general program for raising the status of a teacher. It is necessary to create social and legal conditions for raising the public prestige of a teacher. Academic freedom allows the teacher to fully realize their professional competencies, which is an important element of the structure of social progress.

Разработка и реализация комплекса мер социально-правовой деятельности, направленных на повышение социального статуса учителя, формирование уважительного отношения со стороны общества к профессиональной деятельности учителя, в том числе на муниципальном, региональном и федеральный уровень становится важным элементом общей программы повышения статуса учителя. Необходимо создать социально-правовые условия для повышения общественного авторитета учителя. Академическая свобода позволяет учителю в полной мере реализовать свои профессиональные компетенции, что является важным элементом структуры социального прогресса.

Authors
Shchuplenkov O.V.1 , Shchuplenkov N.O.1
Publisher
Фонд поддержки межнациональной культуры и общественных международных отношений
Number of issue
21
Language
English
Pages
315-327
Status
Published
Volume
7
Year
2019
Organizations
  • 1 Ставропольский государственный педагогический институт
Keywords
academic freedom; economy; Higher Education institution; labor market; prestige; profession; teacher; академическая свобода; экономика; высшее учебное заведение; рынок труда; престиж; профессия; преподаватель
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152137/
Share

Other records

Ryabova E.L.
Культура Мира. Фонд поддержки межнациональной культуры и общественных международных отношений. Vol. 7. 2019. P. 329-335