ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗА В МАРКЕТИНГОВЫХ КОММУНИКАЦИЯХ (НА МАТЕРИАЛЕ РЕКЛАМЫ ЧАЯ И КОФЕ)

В данной статье автор обращается к специфике рекламы чая и кофе. Он исследует языковые средства создания образа товара на материале текстов маркетинговых коммуникаций, размещенных в печатных СМИ, и приходит к выводу о том, что в анализируемой рекламе наиболее актуальны различные тропы и фразеологизмы.

ADVERTISING IMAGE CREATION IN MARKETING COMMUNICATIONS (ON THE TEXTS OF TEA AND COFFEE ADVERTISEMENTS)

The author explores the specific features of tea and coffee advertisements. He investigates the linguistic means of the goods image creation using the marketing communication texts in print media. He concludes that different tropes and idioms are the most common linguistic means in the analyzed advertising texts.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
206-210
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
marketing communications; advertising image; the language of advertisements; linguistic means of image creation; tea and coffee advertisements; рекламный образ; язык рекламы; языковые средства; реклама чая и кофе
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/151963/
Share

Other records

Moctar Alia
V Новиковские чтения : функциональная семантика и лингвосемиотика. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. P. 291-294
Oshurmakhmadova S.Sh.
V Новиковские чтения : функциональная семантика и лингвосемиотика. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. P. 171-174