ЭСТЕТИЧЕСКАЯ ФУНКЦИЯ ЯЗЫКА В ТУРИСТСКОЙ РЕКЛАМЕ ТУНИСА (НА МАТЕРИАЛЕ ТЕКСТОВ В СФЕРЕ ТУРИЗМА НА РУССКОМ И ФРАНЦУЗСКОМ ЯЗЫКАХ)

В данной статьи объектом нашего анализа являются выразительные средства рекламных текстов в сфере туризма. Цель данной статьи состоит в проведении сопоставительного анализа туристических текстов на русском и французском языках, выявление основных средств воздействия на адресата в туристической рекламе Туниса.

AESTHETIC FUNCTION OF LANGUAGE IN TOURIST ADVERTISING (BASED ON THE TEXTS OF TOURISM IN RUSSIAN AND FRENCH)

In this article, the object of our analysis are expressive means of advertising texts in the field of tourism. The purpose of this article is to conduct a comparative analysis of tourist texts in Russian and French, identify the main means of influence on the addressee in tourist advertising in Tunisia, conduct a comparative analysis of such expressive means of tourist advertising as metaphor, metonymy, comparison, epithet, hyperbole in texts in Russian and in French.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
25-31
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
expressive means; advertising text; advertising; trails; metaphor; epithet; comparison; personification; metonymy; hyperbole; выразительное средство; рекламный текст; реклама; тропы; метафора; эпитет; сравнение; олицетворение; метонимия; гипербола
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/151954/
Share

Other records

Vladimirova T.E.
V Новиковские чтения : функциональная семантика и лингвосемиотика. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. P. 53-58