В условиях глобализации и развития цифровой экономики происходит активное изменение структуры мирового рынка услуг. Развитие и широкое применение информационных технологий в последнее время стало тенденцией мирового развития и, как следствие, стало основой формирования нового сегмента мирового пространства - мирового рынка ИТ-услуг. В этой связи изучение особенностей участия российских предприятий в сегменте мирового рынка услуг, а также специфики управления ИТ-компаниями становится актуальной задачей. В статье выделены основные достижения российских ИТ-компаний и основные проблемы российской экономики, тормозящие их развитие. Представлены направления развития АО «AMOCRM» с целью улучшения позиций на мировом рынке ИТ-услуг.
In the conditions of globalization and development of digital economy there is an active change of structure of the world market of services. The development and widespread use of information technologies has recently become a trend of global development and, as a consequence, has become the basis for the formation of a new segment of the world space-the world market of it services. In this regard, the study of the peculiarities of participation of Russian enterprises in the segment of the world market of services, as well as the specifics of management of it companies becomes an urgent task. The article highlights the main achievements of Russian it companies and the main problems of the Russian economy that hinder their development. The directions of development of JSC "AMOCRM" in order to improve its position in the world market of it services are presented.