ПРИНЦИПЫ МОНИТОРИНГА ВНЕШНЕЙ СРЕДЫ ОРГАНИЗАЦИИ В ОБЕСПЕЧЕНИЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРОИЗВОДИМОЙ ЕЮ ПРОДУКЦИИ

Рассмотрены объективные характеристики внешней экономической среды организации. Сформирована экономико-математическая модель, позволяющая учесть возможные издержки из-за возникающего риска факторов внешней среды организации и определить возможное влияние факторов риска на производимую организацией продукцию.

PRINCIPLES OF MONITORING THE EXTERNAL ENVIRONMENT OF AN ORGANIZATION TO ENSURE THE COMPETITIVENESS OF ITS PRODUCTS

Considered the objective characteristics of the external economic environment of the organization. Formed an economic-mathematical model that allows one to take into account possible costs due to the risk of environmental factors of the organization and to determine the possible impact of risk factors on the products produced by the organization.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "ОМЕГА САЙНС"
Language
Russian
Pages
50-53
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
organization management; environmental factors of the organization; risk factors; economic and mathematical model; product and organization competitiveness; управление организацией; факторы внешней среды организации; факторы риска; экономико-математическая модель; конкурентоспособность продукции и организации
Share

Other records