ПУТИ ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЯ

В данной работе рассматривается само понятие конкурентоспособности, какую роль она играет для предприятия, а также пути ее повышения. Выделяются факторы, которые влияют на этот показатель, рассматривается влияние маркетинговой деятельности на успешность предприятия на повышение конкурентоспособности.

This paper examines the very concept of competitiveness, what role it plays for an enterprise, as well as ways to improve it. The factors that influence this indicator are highlighted, the influence of marketing activities on the success of an enterprise on increasing competitiveness is considered.

Journal
Publisher
ИП Шелистов Никита Александрович
Number of issue
10-1
Language
Russian
Pages
207-214
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
конкурентоспособность предприятия; оценка конкурентоспособности предприятия; система конкурентных преимуществ; enterprise competitiveness; assessment of enterprise competitiveness; competitive advantage system
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/151494/
Share

Other records