Имплицитные и эксплицитные оценки как средство создания положительной характеристики продукта в тексте рекламы

В работе проводится анализ различных лингвистических механизмов, создающих положительную оценку продукта в тексте рекламы. Особое внимание уделяется таким стилистическим приемам как квазицитирование и контекст.

Implicit and explicit estimates as a means of creating a positive product characteristic in the advertising text

The paper analyses linguistic mechanisms forming positive opinion of products advertised by printed media. Special attention is paid to such stylistic devices as quatization and context.

Authors
Semaeva O.V.1 , Kieva I.N. 2
Publisher
Московский двор
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
112-116
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 FGKOU Moscow cadet corps Boarding school of the Ministry of defence of the Russian Federation
  • 2 RUDN
Keywords
рекламный текстовый жанр; имплицитные и эксплицитные оценки; квазицитирование; контекст; оценочная метафора; advertising genre; implicit and explicit estimates; metaphor; euphemism; Quatization; root words; context
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/151163/
Share

Other records