ОРГАНИЗАЦИЯ И ПРОВЕДЕНИЕ ВИДЕОУРОКА ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННЫХ УЧАЩИХСЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ

Цель данной статьи рассмотреть некоторые аспекты формирования коммуникативно-речевой компетенции иностранных учащихся при изучении русского языка. Также актуальным является вопрос о потенциальных возможностях использования художественных фильмов в целях социо- и лингвокультурологической адаптации иностранных учащихся в русскоязычной среде.

THE ORGANIZATION OF VIDEO IN TEACHING FOREIGN STUDENTS THE RUSSIAN LANGUAGE

The article aims to study some aspects of foreign students' speech communicative competence development while Russian language learning. The same important are movies (or feature films) potential benefits to provide social, linguistic and culturological adaptation of foreign students in Russian-speaking surrounding

Authors
Publisher
Global Science Center LP
Number of issue
10-1
Language
Russian
Pages
50-51
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
communicative competence; lingvoculturology; intercultural communication; sociocultural adaptation
Share

Other records

Zyukina Z.S.
Spirit Time. Берлинский университет им. Гумбольдта, Херсонский филиал Национального университета кораблестроения имени Адмирала Макарова. 2018. P. 22-25