К ВОПРОСУ ПРАГМАТИЧЕСКОГО ПЕРЕНОСА В ИНТЕРЯЗЫКЕ КИТАЙСКИХ УЧАЩИХСЯ НА ПРИМЕРЕ НЕСКОЛЬКИХ ЛИНГВОКУЛЬТУРНЫХ СИМВОЛОВ

Статья посвящена актуальным вопросам прагматического переноса в интерязыке китайских учащихся по сравнению нескольких лингвокультурных символов. Анализируются причины прагматических разниц и функционирования данных символов.

TO THE PROBLEM OF PRAGMATIC TRANSFER IN CHINESE LEARNERS' INTERLANGUAGE IN CASE STUDY OF SEVERAL LINGUAL-CULTURAL SYMBOLS

The article is devoted to actual problems of pragmatic transfer in Chinese learners' interlanguage by comparing several lingual-cultural symbols. The reasons for pragmatic differences and the functionaries of certain symbols are analyzed.

Authors
Publisher
Ассоциация научных сотрудников "Сибирская академическая книга"
Language
Russian
Pages
72-76
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
pragmatic transfer; interlanguage; lingual-cultural symbols; functionaries; прагматический перенос; интерязык; лингвокультурные символы; функционирования
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/149878/
Share

Other records

Суй Ин
Культурология, филология, искусствоведение: актуальные проблемы современной науки. Ассоциация научных сотрудников "Сибирская академическая книга". 2017. P. 86-90