Некоторые характеристики английского и русского креолизованного текста наружной рекламы

В данной статье рассматривается феномен креолизованного текста и его развитие. Выявляются характерные особенности использования таких текстов в наружной рекламе. Автор приходит к заключению, что невербальная, визуальная часть рекламного сообщения является неотъемлемым компонентом вербального текста.

Some characteristics of creolized text in Russian and English outdoor advertising

The article is devoted to the study of the phenomenon of creolized text, its development, particular characteristics. The article also provides an analysis of Russian and English outdoor advertising examples containing verbal and nonverbal information. The author comes to the conclusion that visual components are an essential part of a verbal text.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
118-120
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
реклама; автор; изображение; креолизованный текст; невербальные средства; паралингвистические средства; визуализация; адресат
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/149398/
Share

Other records