Современная детская книга как ресурс медиаобразования

В статье обосновывается актуальность использования современной детской книги как «главного медиатекста культуры» для формирования информационного пространства детей и подростков, подчёркивается особая роль школьной библиотеки в обучении медиаграмотности и приобщении к информационной культуре, доказывается значимость современной отечественной детской литературы, предлагаются методы её изучения на уроках медиаобразования.

Contemporary children's book as resource of media education

The article substantiates the actuality of the use of contemporary children's books as "a major media textе of the culture" for the creation an information area for young people; emphasizes the particular role of the school library in the media educationand introduction the children and adolescents to information culture; approved the importance of the contemporary Russian children's literature; suggests methods for its study on the media education lessons.

Authors
Publisher
Московский педагогический государственный университет
Number of issue
21
Language
Russian
Pages
81-93
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
медиаобразование; информационное пространство для детей и подростков; детская литература; детская книга; библиотека в школе; media education; information areafor children and adolescents; children's literature; CHILDREN'S books; school library
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/148953/
Share

Other records