ОБУЧЕНИЕ ИТАЛЬЯНСКОМУ КАК ТРЕТЬЕМУ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В РОССИИ

В статье рассматривается специфика преподавания итальянского как третьего иностранного языка в условиях российской образовательной системы с целью формирования необходимых компетенций в рамках федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования. Внимание сосредоточено на целях, содержании и принципах обучения третьему иностранному языку в России.

TEACHING ITALIAN AS A THIRD FOREIGN LANGUAGE IN RUSSIA

This article discusses the specificity of teaching Italian as the third foreign language in terms of the Russian educational system aimed at forming the necessary competencies within the existing learning standard of the main general education. Special attention is focused on the objectives, content and principles of teaching Italian as the third foreign language in Russia.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
301-307
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
teaching; italian; russia; education; third foreign language; обучение; итальянский язык; россия; образование; третий иностранный язык
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/148650/
Share

Other records