УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ КОМПЛЕКС ПО РКИ: РЕЧЕВОЕ ОБЩЕНИЕ В АКАДЕМИЧЕСКОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ СФЕРЕ

В российской высшей школе иностранные слушатели на предвузовском этапе обучаются на русском языке речевому общению в учебно-научной профильно ориентированной сфере. Использование многокомпонентного учебно-методического комплекса по русскому языку для учащихся медико-биологического профиля позволяет успешно решать многоплановые задачи по формированию их предметно-коммуникативной компетенции.

COURSE PACKAGE ON RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE SPEECH COMMUNICATION IN SPECIFIC ACADEMIC ENVIRONMENTS

Under the Russian Federation higher education requirements the pre-university training for international students include the Russian language learning for specific purposes related to the students' future academic and working environment. The paper considers the ways to use the multi component course package on the Russian language for international students whose further studies focus on medicine and biology. The article provides tools to use the above course with the view to reach complex tasks aimed to shape and develop students' subject-related communicative competence.

Authors
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
395-401
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
russian as a foreign language; speech communication; LSP training; русский язык как иностранный; языковая компетенция; научный стиль речи; интегративный подход; учебно-методический комплекс; предметно-коммуникативная компетенция
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/148343/
Share

Other records

Dranidis Anasnasios, Poddubskaya O.N.
ЯЗЫК, ИСТОРИЯ, ОБЩЕСТВО. Государственный гуманитарно-технологический университет. 2017. P. 158-161