Развитие языкового и неязыкового сознания русскоязычных студентов и студентов-билингвов

В статье показан один из методов развития отношения русскоязычных студентов и студентов-билингвов к билингвизму. В статье анализируется речевая активность исследователя, педагога, писателя, система ценностей и мотивов субъекта как важных факторов процесса речевой активности.

DEVELOPMENT LANGUAGE AND NON-LANGUAGE CONCSCIOUSNESS OF RASSION STUDENTS AND STUDENT-BILINGUALS

The paper explores of simultaneous of Russian students and students-bilinguals to bilingualism. The article offers an analysis of speech activity of researcher, teacher, actor and a man of letters/ The system of values and the subject's motives are viewed as essential factors of the speech activity process.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
251-258
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
speech; activity; creativity; bilingualism; science; values; interpretation of the text; personality; arts; речь; деятельность; творчество; билингвизм; сферы искусства; науки; ценности; интерпретация текста; личность
Share

Other records

Krasina E.A.
From Bilingualism to Translingua: Pro and Contra: Proceedings of the III International Scientific Conference. Moscow, RUDN, 1–2 December 2017. РУДН. 2017. P. 218-222